In ziua de azi, din ce in ce mai multi oameni aleg un stil de viata sanatos care sa includa mancare cat mai sanatoasa plus sport in mod regulat. O alimentatie echilibrata aduce cu sine o multime de beneficii atat sanatatii fizice cat si sanatatii mentale. Dieta Mediteraneana este bogata in fructe, legume si peste, si astfel procesul de imbatranire este incetinit iar sanatatea generala imbunatatita la un nivel foarte mare. Continua sa citesti pentru multe alte informatii extrem de utile. 

Ce inseamna de fapt o alimentatie sanatoasa?

Ei bine, putem spune ca aici parerile nutritionistilor din intreaga lume sunt cumva impartite. Insa, chiar si asa, exista unele aspecte comune care trebuie luate in considerare. Pentru ca o dieta sa fie sanatoasa si extrem de echilibrata, este necesar ca toate aspectele sale sa fie integrate, incepand cu alimentele consumate si continuand cu obiceiurile de consum. Unii specialistii in nutritie spun ca putem manca absolut tot ce ne dorim, insa trebuie sa stim cum sa facem asta.

Este esential sa cunoastem valoarea nutritiva a alimentelor

Pentru a beneficia de o dieta cat mai echilibrata, este foarte important sa cunoastem valoarea nutritiva a alimentelor. Dieta mediteraneana se numara printre preferatele multor oameni din intreaga lume si asta pentru ca este o dieta foarte usoara. Aceasta include alimente bogate in nutrienti, precum fructe si legume, dar si peste si cereale integrale. Astfel, exista posibilitatea de a crea multiple preparate care sa fie si gustoase dar si extrem de sanatoase in acelasi timp.

Alimentele permise in dieta Mediteraneana

Spuneam mai devreme in articolul nostru ca printre alimentele permise in aceasta dieta se numara fructele, legumele si pestele. Insa, mai sunt permise si cerealele si anumite lactate. Din categoria legumelor permise fac parte rosiile, castravetii, morcovii, spanacul, conopida, ceapa, cartofii si broccoli. Fructele permise sunt merele, bananele, capsunile, smochinele, pepenii si strugurii. De asemenea, se mai pot consuma si migdale, nuci, seminte de dovleac, alune de padure si unt de arahide.

Cum stim ca legumele pe care le includem in dieta sunt sanatoase?

Ei bine, aceasta este o intrebare care ne framanta pe toti. Insa, asta nu inseamna ca nu mai exista legume sanatoase in aceasta lume. Cea mai sanatoasa varianta o reprezinta producatorul local. Chiar daca uneori se mai intampla sa apara mana la tomate de exemplu, sau alte situatii neprevazute care sa scada productia de legume bio, putem gasi destul de usor un alt producator local de la care sa cumparam atat rosii cat si alte legume naturale si foarte sanatoase.

Beneficiile alimentelor bio

Suntem ceea ce mancam. Ce alimente alegem sa punem pe farfuria se va reflecta in sanatatea noastra fizica si mentala. Alimentele bio contin mai multi nutrienti activi pentru ca sunt interzise substantele chimice. Exista tot felul de tratamente pentru a combate omida fructelor la tomate si nu numai. Exista procedee speciale de stocare si prelucrare precum si o atentie deosebita acordata semintelor plantate si solului ales. Acestea nu contin absolut nici un fel de chimicale ori ingrediente periculoase si nici nu dauneaza mediului inconjurator.