Probabil ai auzit ca sucul de portocale sau supa de pui te pot ajuta sa scapi de o raceala sau de gripa, dar exista și alte alimente la fel de gustare care iți ajuta sistemul imunitar la nevoie. Site-ul Yahoo! Shine iți propune cinci astfel de mancaruri pe care sa le alegi data viitoare cand simți ca te paște o raceala.

Kefir sau iaurt

Multe iaurturi și majoritatea tipurilor de kefir, un produs fermentat pe baza de lapte, având probiotice, așa numitele „bacterii bune”. Acestea schimba modul în care sistemul nostru imunitar din tractul digestiv reacționează la alte microorganisme. Deși mai sunt necesare cercetări suplimentare, probioticele ajută și ameliorarea simptomelor produse de raceală și gripă. Ca sa fii sigur ca te bucuri din plin de beneficiile acestui aliment, alege intotdeauna sortimente cu probiotice active.

Ceai negru și verde

O cana de ceai cald poate ameliora o durere de gat și ajuta la buna-dispoziție, dar ceaiul negru și cel verde sunt și o sursa importanta de polifenoli, adică antioxidanți naturali, care lupta împotriva radicalilor liberi din corp. In laborator, sa dovedit ca substanțele din ceaiul verde incetinesc imulțirea virală, lucru care ajută în lupta împotriva racelilor și gripei. In plus, un studiu realizat de universitate Harvard a demonstrat ca persoanele care au baut cinci ceșcuțe de ceai negru pe zi au in sange un nivel ridicat dintr-o substanță care acționează împotriva virusurilor de orice fel. Beneficiile sunt valabile și pentru variantele fara cofeina, in cazul in care vrei sa te bucuri de gustul ceaiului seara tarziu.

Usturoi

Usturoiul este indispensabil în bucatarie, și, în plus, i-au fost descoperite proprietați de prevenire a bolilor și de creștere la imunitații. Deși unele beneficii sunt clar exagerate, cu siguranța acestei legume te apără de infecții. Conține alicin, care funcționează ca antibacterian și antiviral. Cercetatorii britanici au aratat ca persoanele care au luat suplimente pe baza de usturoi in mod regulat au racit mai rar decat cei carora li se administreaza un placebo. Cea mai buna cale de a te bucura de beneficii usturoiului este sa il consum crud sau foarte putin gatit.

Legume cu miez portocaliu

Dovlecii, cartofii dulci, morcovii și alte legume cu miez portocaliu cu un conținut ridicat de beta caroten, pe care corpul il folosește ca sa producă vitamina A. O dieta saraca in acest nutrient poate suprima sistemul imunitar, deci o cura cu aceste alimente este o modalitate foarte bună pentru a te ține departe de racelile sezoniere. Vitamina A este importanta și pentru menținerea sanatații pielii, prima bariera a organismului uman împotriva microorganismelor care provoacă diverse afecțiuni.

Stridiile

Cu siguranța ca stridiile nu sunt primul aliment care iți vine în minte atunci cand ești racit sau bolnav, dar trebuie să afli ca acestea sunt o sursa foarte bună de zinc, omega3, seleniu și fier. Zincul este essential in dezvoltarea celulelor albe. Pana și un deficit moderat de zinc poate avea consecințe negative asupra sistemului imunitar. Atenție, insa: in exces, orice lucru bun poate fi chiar daunator – prea mult zinc poate avea efect opus, blocand sistemul imunitar. Prin urmare, este bine sa iți asiguri nevoie de zinc printr-o dieta echilibrată. Pe langa stridii, carnea de vita sau puiul sunt, de asemenea, surse bune.