Multiple persoane care au ajuns la o varsta inaintata si care au o viata fericita afirma ca, secretul lor pentru o viata linistita si indelungata este printre altele si un somn odihnitor. Ca prin urmare, acesta ar trebui sa reprezinte si o prioritate pentru noi toti.

Specialistii ne amintesc ca odihna cea mai buna are loc pe parcursul noptii si dureaza minim 8 ore. Totodata, ei ne sfatuiesc si sa nu omitem micile pauze atunci cand simtim cu adevarat nevoia de un respiro, oferindu-i corpului sansa de a se incarca cu energia de care acesta are nevoie pe tot parcusul zilei.

Un somn linistit poate fi si cheia unui ten lipsit de semne ale imbatranirii, dar si a unei productivitati nemarginite. Asadar, daca iti lipseste cu desavarsire un somn linistit, iata care pot fi posibilele cauze:

  • Mancatul tarziu

Mancarea ne ofera foarte multa energie. Dar, in acelasi timp, ea poate ingreuna functiile organismului, in special seara, daca alegem sa mancam alimente cu 2 ore inainte de somn care nu vor fi digerate pana la momentul de odihna. De aceea este indicat ca, seara, sa ne asiguram o masa usoara eventual cateva gustari, evitand o serie de mese haotice.

  • Lipsa aerisirii incaperii

O incapere care nu este bine aerisita de mai multe ori pe zi va fi un mediu bogat in dioxid de carbon care, bineinteles, impiedica desfasurarea anumitor functii ale organismului. Implicit, acest lucru se poate rasfrange asupra calitatii somnului. Asa ca, inainte de culcare si pe parcursul zilei, iti recomandam sa aerisesti locuinta cel putin 5-10 minute.

  • Temperatura si umiditatea ambientala nepotrivita

O temperatura mult prea mare sau mult prea scazuta poate afecta confortul organismului si, ca prin urmare, va suferi si corpul. Iar acelasi lucru este valabil inclusiv in ceea ce priveste umiditatea.

Asigura-te ca dispui de un termometru pentru a regla la nevoie temperatura si umiditatea ambientala din camera unde dormi, folosindu-te de o centrala termica, de aparatul de aer conditionat, un umidificator etc.

  • Prezenta unor plante consumatoare de oxigen

Daca esti un iubitor de plante, afla ca si ele, la fel ca tine, necesita oxigen pentru a putea supravietui o perioada indelungata de timp. Ca de exemplu, crinii vor consuma o cantitate majora de oxigen si, ca prin urmare, vor elibera alaturi de tine si cei din jur, o cantitate generoasa de dioxid de carbon. Daca ai impresia uneori ca nu poti respira corespunzator pe parcursul noptii si te trezesti frecvent, o sugestie ar putea fi indepartarea crinilor si a plantelor de acest tip, din incaperea in care dormi.

  • Prezenta dispozitivelor electrice in zona de dormit

Dincolo de sunetele si luminile pe care le pot scoate anumite dispozitive electrice precum televizorul sau telefonul, acestea emit si o serie de frecvente care vor contribui negativ la calitatea somnului. Iar cea mai buna optiune e sa eviti sa le ai in jurul zonei de odihna.

Acestea fiind spuse, nu ramane decat sa descoperi sursa/sursele care-ti afecteaza somnul si sa le combati eficient sa ai parte de un somn linistit in fiecare noapte, sau aproape fiecare noapte:)